Tuesday, December 23, 2014

BANJIR BESAR KELANTAN

Assalamualaikum


MashaAllah. sedih tngok. teruk sangat. negeri aku ni. khabarnya, negeri kelantan dah terputus hubungan 100% dengan negeri negeri lain. Allahu. mungkin ini adalah ujian daripada Allah. kita mampu berdoa.

lagi satu, tadi aku bukak twitter. bukan nak aibkan apa ke eh. ada la makhluk Allah. sanggup dia cakap ni semua bala. Ya Allah. think positive lah. kalau Allah nak buat benda sama dekat negeri dia sekelip mata je. hmm. 



mohon bantuan daripada semua pihak. tak rugi pun bersedekah. mana tahu RM 1 yang kita bagi tu boleh bantu dorang untuk 10 hari ke. kan? mana tahu. 

okay lah. let's pray for them. for kelantan. thanks yaa


nak berita lanjut setakat ni aku baca dari MIMBAR KATA.


 

"Wahai bumi telanlah airmu, dan wahai langit berhentilah dari curah hujanmu" 
- Surah Hud, ayat 44 -


4 comments:

  1. Ya Allah, serius sedih sangat bila tgok berita. lagi lagi bila tgok org tweet macam-macam, mesti nak kaitkan pasal bola lah apalh. semoga banjir cepat reda. amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. tu lah. manusia. takpe lah. sedapkan hati. anggap mungkin Allah bagi ujian sebab DIA nak hapus dosa.

      Delete
  2. Salam. Hee semoga banjir segera surut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameen. tapi sekarang dah surut sikit kawasan kuala krai :D

      Delete