Sunday, November 23, 2014

CABARAN 10 HARI BLOGGING || DAY 1 : SUBJEK KEGEMARAN

Assalamualaikum

 

jumpa cabaran ni dekat blog adik wani 
nak join buat lah. 

 

okay first subject yang aku suka BIOLOGI. haa. kemain. bukan nak tunjuk terer or bangga sebab aku aliran sains ke apa. no no nooo. janganlah pikir. aku suka subjek ni mungkin sebab aku nak sangat jadi DOKTOR. ntah. hehe. nkopaham lah kan. kalau benda tu kita nak dia akan jadi satu minat or habit. tapi aku tak terer pun subjek ni. minat. Inshaa Allah aku usaha buat yang terbaik.kan. lagi satu biologi ni bagi aku dia pasal kehidupan tau. seronok belajar.

 

another subject yang aku suka MATHEMATICS. ulang lagi mathematics bukan ADDMATH.
haha. aku suka maths sebab aku boleh study maths sambil dengar lagu woii. haha. kalau study benda lain macam kena focus tau. tambah agi subjek pendidikan syariah islam. fuhh. nko bayang aku kena hafal semua yang ada dalam buku teks. semua isi penting. tak boleh nak reka ayat. kena hafal. back to the main story, maths ni nko tekan kalkulator je kan. haa. tu yang aku suka. kalau zaman sekolah rendah dulu nak kena hafal sifir 1 sampai 12 bagai. pernah je ayahsu aku bagi syarat kalau nak tengok tv kena hafal sifir masa kat kampung. leceh gila. aku sampai taknak balik kampung sebab kena hafal sifir. hahaaha. sampai sekarang tahu dia nak ajar aku cara mudah ingat sifir. aku sekarang dah pakai kalkulator lah. tapi penting sebenarnya ingat sifir. takkan nko nak belek kalkulator setiap masa kan. haha. tu la yang ayahsu aku cakap.

 

okay. ni antara subjek kegemaran aku okay. takkan aku tak letk satu satu. penat okay. aku tak tulis kat sini tak bermakna aku tak minat. alaaah. kerja kita study. study je lah kan (ayat kawan aku). haha. minat and ada cita cita. hmm. satgi boleh la jadi kesukaan kan kan kan. 

No comments:

Post a Comment