Wednesday, March 19, 2014

tukar unit uniform

okay. title ni paling sedih dalam hidup aku abad ni.
wohoo. over tau.

serius aku cakap. menyesal tau masuk pengakap sekolah.
terpaksa membohong kengkawan aku yang masuk pengakap best.
maafkan aku. hewhew.

dulu, aku ahli aktif kadet bomba sekolah.
ahli aktif kauu. belagakk!
manado sebenarnya. tiga tahun aku jadi ahli bomba.
tiga tahun jugak aku selalu kena marah sebab salah kaki masa kawad.
gigih aku usaha sampai pandai kawad. finally, aku terer kut kawad bomba.

then, bila aku masuk form 4, aku decide nak tukar unit.
jadi, dengan semangat yang ada, [woah. semangat bagai. tukar unit je pun.]
campur dengan hasutan kawan yang bersemangat, aku terus tukar.

aku tukar unit sebab taknak pakai baju bomba celoreng yang tebal tu.
panas tahu tak? [nikmat sangat kalau pakai baju ni dapat masuk makmal komputer. haha. sejuk tahu]

bila aku dah masuk pengakap ni tetiba pulak sampai surat yang aku boleh pergi camping bomba.
oh ALLAH. nko boleh paham tak perasaan kat situ? rasa berguna sangat aku masuk pengakap.
tiga tahun aku jadi bomba tak pernah sebut pun pasal camping.

tapi, aku boleh join gak camping tuh. bomba tak cukup ahli profesional macam aku. cehh. muntah sekarang.
camping paling best aku pernah join.

hmm. paling sedih kalau ada aktiviti kokurikulum waktu petang kat sekolah.
tahu tak, budak budak pengakap tak pandai kawad. sedih. malu woah kalau nko tengok bebudak ni kawad.
[kejam sangat ayat aku] serius. masa ni lah aku boleh belagak jadi tenaga pengajar. penat tau.
jeles tengok bebudak bomba yang tengah syok kawad. tambah lagi lalu depan aku. saje je!
nak masuk bomaba balikkk. tolong aku. bantu aku.

okaylah. nko yang bomba tu. selamat berBOMBA :(

No comments:

Post a Comment